söndag 13 september 2009

Värt det!

http://blogg.aftonbladet.se/michaelsstories/2009/09/det-tog-mig-fem-minuter-att-lasa-detta-s-o-t-d

Folket som läser min blogg borde verkligen gå in på denna sidan och lägga en kommentar! Den är verkligen värd att läsa och får en att öppna ögonen!
Den fick mig att böra tänka som satan, och jag lämnade en kommentar.
Ni borde följa mitt råd och läs den!

Jag kan bara tala av egna erfarenheter när det gäller självmord och försök till självmord och sånt. Och det är faktiskt grymt tragiskt att det ska vara så i en ungdoms liv!
Jag själv t.ex. Varför mår jag dåligt?
Kan det vara p.ga mina bröder, och det dom håller på med?
Kan det vara för att min mamma inte mår bra?
Kan det vara för att vi är sjukt fattiga och aldrig har råd med nånting?
Kan det ha och göra med allt jag vart med om under min uppväxt?
Kan det ha och göra med denna GRYMMA SKÖNHETSIDEAL!?

Det har nog med allt och göra.. Men mest är det nog skönhetsidealen faktiskt, nu när jag tänker efter.
Jag har ingen snygg kropp, jag skäms för hur jag ser ut.
Om man kollar tjejerna på TVn? Dom är smala, snygga, fräscha, har fina tänder, stora bröst, långt vackert och glänsande hår.. ALLT det jag inte har.
Jag är inte smal, jag är inte snygg, jag är inte fräsch, har inte fina tänker, knappast stora bröst. Och håret har jag själv valt att klippa av.
Alla tjejer på tv och reklamer är tjejer.. Men jag då? Jag är också tjej, men jag ser dock inte ut som en? För jag har valt själv att se ut som den jag gör idag!
Får jag någon uppmärksamhet för detta? NEJ! Jag har sjukt många vänner som stämmer perfekt in på den där skönhetsidealen, dom får uppmärksamhet.. Grymt mycket uppmärksamhet, men tjejer som jag.. Nej, vi får inte det!
En dag, en dag ska jag göra min röst hörd!
En dag ska inte L i tjejstorlek passa för ungar upp till 10 år!
En dag ska L vara en normal storlek!
Men då kommer det säkert att vara tufft att handla på barn avdelningen!

Folk borde verkligen tänka om!

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar